Tropisch Vondelpark

Waar je in Amsterdam het Vondelpark hebt, in Haarlem de Hout, heb je hier in Singapore de Botanic Gardens. Een groot tropisch park waar je heerlijk kan wandelen, picknicken of joggen.

Lekker wandelen samen

Het begin van de Botanic Gardens

Ik ga er zeker 1x per week naar toe. Het park heeft verschillende delen met elk een eigen thema. Zo is er een kruidentuin waar meer kruiden staan dan de standaard rozemarijn en thijm. Zoals citroengras, kruidnagel en gember. Ik vond er nootmuskaat op de grond, leuk!

Oogst uit de Botanic Gardens: kokosnoot en nootmuskaat

Verder is er het Swan lake waar zwanen uit Amsterdam in zwemmen, een regenwoud, bamboewoud, evolution garden en een ecogarden. Maar mijn favoriet deel is (hoe kan het ook anders šŸ˜‰ ) de fruitbomen! Kokospalmen, bananenbomen,

Eefje in het bananenbos

breadfruit trees, allerlei notenbomen, appelbomen, echt van alles en nog wat is er te vinden. Bij elke boom staat een bordje wat voor boom het is, als je het niet aan de vruchten herkent.

Deze boom (de paranoot) bloeit echt prachtig!

Op de grond liggen de vruchten te wachten om opgepeuzeld te worden door de eekhoorntjes en insecten. Ik vond een mooie gedroogde kokosnoot die ik thuis heb opengehakt en gesmuld van de kokos.

Tjonge wat een werk zo'n kokosnoot!

Ook is er in de Botanic Gardens een OrchideĆ«en tuin. Wat de tulpen voor Nederland zijn is de orchidee voor Singapore. Het is de nationale bloem. Het schijnt er echt prachtig te zijn, maar ik heb een bezoek nog op mijn “to do-lijstje” staan.

De eerste keer dat ik door de Botanic Gardens wandelde liep ik nietsvermoedend een paadje in. Ik keek voor me en schrok…… waaaat is daaaat!!!! Er banjerde een grote varaan vlak voor me op het pad! Jemig wat schrok ik van dat beest!Hij was zeker wel 1,5 meter denk ik, echt wel indrukwekkend groot…. De varaan was echter totaal niet onder de indruk van mij en wandelde rustig de bosjes in. Helaas geen foto….. maar ik vergeet dit beest niet meer!

Eendjes voeren met de andere peutertjes

Voor Eefje is het ook een leuk park om naar toe te gaan. Zo vindt ze de koikarpers heel leuk om te zien (ze zijn echt groot en je kan ze voeren).

Koikarpers kijken

Maar het leukste is de Jacob Ballas kindertuin. Deze tuin is aangelegd speciaal voor kinderen om de natuur te ontdekken op allerlei manieren. Echt ontzettend leuk, zeker voor wat oudere kinderen. Voor Eefje zijn de speeltuin, zandbak en vooral de waterplay area een feest. Bij dat laatste spuiten allerlei waterstralen uit de grond en daar kan ze lekker tussendoor lopen en kruipen in dr zwempakje. Ik zou willen dat ik weer kind was….. Vandaag was ik gezellig met de Engelse Gill en haar dochtertje Molly en de Duitse MichaĆ«la en haar dochtertje Anna.

Kijken naar de grote kindjes

Waterpret

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Tropisch Vondelpark

  1. g.lemmers zegt:

    Vanuit een regenachtige en koud nederland geniet ik van jullie tropisch e verhalen en fotos
    hier is het nu gedaan met de plukbloemen bonen en vijgen in de tuin .Als jullie terug komen is het volop boerenkool met WWWWWWWWW. tijd lfs B EN O

Plaats een reactie